Bewust bewegen geeft vertrouwen

Geen yoga of meditatie maar wel bewust bewegen


Voor wie?

  • Chronische pijn
  • Hoofdpijn
  • Spanningsklachten
  • Hoge bloeddruk
  • Hartkloppingen
  • Paniekaanval
  • Hyperventilatie
  • Fibromyalgie
  • Vrouwen die gekwetst zijn door geweld of misbruik


                     



Geen yoga of meditatie maar wel bewust bewegen bij langdurige pijn en problemen zoals hoofdpijn fibromyalgie hoge bloeddruk hartkloppingen paniekaanval hyperventilatie

Word u meer bewust van uw lichaam, uw lichamelijke gewaarwordingen.

Ervaar wat u wel kunt doen binnen uw grenzen en mogelijkheden.


Ik ging altijd maar door! ‘Van hard werken is nog niemand doodgegaan’, werd er thuis altijd geroepen. Tot dat ik op mijn 45ste thuis kwam zitten met een burn-out. Ik heb geleerd te luisteren naar mijn lichaam en geef beter mijn grenzen aan. Hier mee heeft Marianne me heel goed op weg geholpen. Ze is begonnen met het geven van structuur met een dagindeling en rustige oefeningen. Ook heb ik veel gehad aan de ademhalings- en ontspanningsoefeningen.


Bent u nieuwsgierig geworden of wilt u meer informatie,  neem dan contact met me op. 

Het doel: om weer vertrouwen in uw lichaam te krijgen met zachtheid voor uzelf.  Word bewust en leer de ruimte voelen binnen uw lijf, zodat u nog beter leert omgaan met de eisen die u aan zichzelf stelt (en aan uw lichaam).



Bewust bewegen, wat is dat?


Met langdurige pijn en problemen durft u vaak niet meer te sporten. Het lukt u gewoonweg niet meer om thuis te bewegen of er is een andere drempel om te bewegen of te sporten in de sportschool. 

Wat wij doen, is samen op een rustige manier oefenen, om zo te ontdekken dat bewegen wel mogelijk is, aangepast aan uw lijf, op uw manier. Wij gaan de natuurlijke bewegingen binnen uw lijf herontdekken zodat de energie en de ademhaling weer stroomt. Net als bij een waterval: het water beweegt en stroomt vanzelf. Ook al klinkt het nu misschien nog onmogelijk in uw oren.


Ik gebruik vele bewegingsvormen waaronder Basic Body Awareness Therapy. Dit zijn kleine eenvoudige bewegingen in lig, zit en staand net als in uw dagelijkse leven. We bewegen op een rustige en aangename manier. U kiest welke oefeningen u gaat toepassen. U bent uw eigen expert in wat goed voor u is. Door geduldig te zijn, veel herhaling, de tijd nemen, verbetert uw stap voor stap uw houding en de kwaliteit van uw bewegingen. Bewust bewegen gaat altijd in combinatie met het oefenen van uw balans en ademhaling.


Deze methode is vooral geschikt voor diegenen die moeite hebben met (intensief) bewegen of sporten. In het bijzonder als je helemaal “vast zit” of weinig energie hebt. Bijvoorbeeld bij hoofdpijn, fibromyalgie, hoge bloeddruk, hartkloppingen, paniekaanval. Doordat u meer contact krijgt met uw lichaam en gevoelens, leert u beter doseren en uw mogelijkheden herkennen. Met deze oefenmethode is het voor al de bedoeling dat u soepel en licht beweegt. Mild en met aandacht.


Als u zich herkent in de bovenstaande beschrijving kom dan langs voor een intake of individuele sessie. Krijg weer vertrouwen in uw lichaam en ervaar wat u wel kunt.


Hoe?

Ik adviseer eenmaal een individuele sessie en daarna kunt u in instromen in de groep. Zes bijeenkomsten zijn voldoende om zelf de weg naar het bewegen of het sporten weer te vinden.


Met bewust bewegen oefenen we in kleine groepjes van maximaal 4 personen. Het werkt ondersteunend om samen met andere vrouwen te bewegen; het geeft (h)erkenning en u kunt zich aan elkaar optrekken. Het motto tijdens het bewust bewegen is ‘aangenaam, prettig en licht’. Er wordt niet hardgelopen, het is geen conditietraining, yoga of meditatie, het is niet prestatiegericht. Het is wel: rekken, strekken, balans ademhaling en alles is gericht op ‘goed zorgen voor uzelf’. Ik vind het belangrijk dat u ervaart: “Dit is wie ik ben”, met zachtheid naar uzelf, blijdschap en dankbaarheid.









Geen yoga of meditatie maar wel bewust bewegen bij Therapie Timmermans Veghel, Pijn & Leefstijlcoach

Fysiotherapie Timmermans Veghel

Bewust  Beter Voor Je Lijf!

Gezond zijn, Gezond blijven, Gezond voelen!

   burnout, hyperventilatie, paniekaanval en stress

  •    Bewust  Beter Voor Je Lijf; begeleiding bij  gezonde levensstijl: 

   Gezond zijn, Gezond blijven, Gezond voelen!

  •    Leer ademen! Eerste hulp bij paniekaanval, doe 

   ademhalingsoefeningen



Links