Ademtherapie

Ademhalingsoefeningen bij stress symptomen geven lucht

Door ademhalingsoefeningen leert U uw tempo vertragen, leert u voelen en bewust worden van uw ademhaling en de mate van spierspanning. Ontdek uw natuurlijke en ontspannen ademhaling.

Normaal gesproken bent u zich niet bewust van de snelheid van uw ademhaling en welke spieren u hier voor gebruikt. De snelheid en diepte van uw ademhaling worden als van zelf geregeld en passen zich aan naarmate u meer of minder actief bent. Als u rent ademt u sneller, hoger en oppervlakkiger. Dit adempatroon kan (in mindere mate) ook in stressvolle situaties optreden. Waarschijnlijk bent u zich niet bewust van deze manier van ademen. Een minder efficiënt adempatroon kost onnodig veel energie. Vaak voelt u het niet eens meer dat u de adem vastzet, maar voelt u wel dat u moe bent of dat het doorademen stagneert.

Met ademhalingsoefeningen leert U voelen wat ‘laag’, ‘hoog’, 'snel' of 'dysfunctioneel' ademen is.  Leer bij fysiotherapie Timmermans hoe u de adem los kunt laten en uw lijf de ruimte kunt geven. Door doen, voelen en ervaren leert u uw natuurlijke ademhaling (her)kennen. Het is een kwestie van vaak doen, de tijd nemen en geduld hebben. Leer u zelf om de tijd en de (adem)ruimte te nemen. Vertraag regelmatig en neem een (adem)pauze en werk aan uw gezondheid. Het is een kwestie van uzelf en uw gezondheid op de eerste plaats zetten.

Leer uw reacties en stress symptomen h(er)kennen tijdens uw dagelijkse taken. Krijg weer vertrouwen in uw lichaam met uw ademhaling als leidraad. Leer ademen: word uw stress symptomen de baas. Beter ofwel functioneel ademen helpt U om lichamelijk, mentaal en emotioneel weer in balans te komen.

U leert via uw lichaam en uw ademhaling zichzelf kennen, zodat u efficiënter kunt omgaan met dagelijkse situaties.

Krijg weer uitzicht op een stralend blauwe lucht en voel u vrij.

Therapie Timmermans Veghel, Pijn- & Leefstijlcoach, expert in chronische pijn, burn-out hartkloppingen, hyperventilatie, overspannenheid, vermoeidheid.
Leren voelen en bewust worden van uw ademhaling bij therapie Timmermans Veghel
Sta eens stil in het moment en neem een adempauze
Krijg weer uitzicht op een stralend blauwe lucht en voel je vrij. Leer ademen: word uw stress symptomen de baas bij Therapie Timmermans Veghel; Expert in pijn, burn-out & leefstijl

Werkwijze ademtherapie

U weet na vier behandelingen welke ademhalingsoefening u kunt toepassen in uw dagelijkse leven. Wellicht ontdekt u dat een adempacer een goede ondersteuning is om te oefenen en bent u in staat om met regelmaat (adem)pauzes van een paar minuten te nemen.

Na vier behandelingen wordt het resultaat geëvalueerd en beslissen we samen of voortzetten van de behandeling nodig is. Soms is het zinvol om zes behandelingen over een langere periode (2-3 maanden) te verspreiden. Na de therapie bent u in staat om de adembeweging te voelen, te sturen of op een moeiteloze manier te ervaren.

Ademtherapie is een geschikte behandelmethode voor mensen met klachten waarbij uw lichaam aangeeft dat het tijd is om een pas op de plaats te maken. Misschien herkent u zichzelf in het gevoel dat u (lichaam) niet meer kan, dat u weinig of geen energie hebt.

Dit kan optreden bij langdurige pijn en spierspanning. Maar ook hyperventilatie, slaapstoornissen, vermoeidheid, burn-out en overspannenheid.

Herkent u zichzelf in als maar ”ja” zeggen en ja-doen terwijl u eigenlijk “nee” bedoelt? Wat zijn uw tekens van (langdurig) te veel hooi op de vork nemen? Ademtherapie is een geschikte methode voor iedereen die wil leren hoe je een (adem)pauze kan inlassen in uw dagelijkse leven.

Voor wie ademtherapie?

chronische pijn hartkloppingen burn-out hyperventilatie overspannen vermoeidheid Zoek hulp in Veghel bij therapie Timmermans

Bewust  Beter Voor Je Lijf!

Gezond zijn, gezond blijven, gezond voelen