Psychosomatische fysio

Psychosomatische fysiotherapie

Psychosomatische fysiotherapie is gericht om onder andere ook lichamelijke klachten die niet te verklaren zijn (SOLK) te behandelen. De behandelingen richten zich vooral op bewustwording van lichaamssignalen, vergroten van inzicht in de (pijn)klachten en het vergroten van je zelfcontrole. Bij complexe psychosomatische aandoeningen is multidisciplinaire samenwerking met o.a. een bedrijfsarts, psycholoog en de huisarts noodzakelijk.

Vanaf januari 2019 wordt psychosomatische fysiotherapie nagenoeg 100% vergoed.

Tarief particulier voor psychosomatische fysiotherapie is € 40 euro per half uur. Behandelduur: 60 minuten

Voor wie

psychosomatische therapie?

Voor mensen met klachten waarbij uw lichaam aangeeft dat het tijd is om een pas op de plaats te maken; als u veel lichamelijke klachten heeft die onverklaarbaar zijn. Het kan zijn dat u bij meerdere artsen bent geweest en zij u niet verder kunnen helpen of als allerlei ingrepen niet hebben geholpen. Misschien herkent u zichzelf hier in.

Heeft u het gevoel dat u (lichaam) niet meer kan, dat u weinig of geen energie hebt. U  langdurige pijnklachten heeft. Maar ook klachten van hyperventilatie, slaapstoornissen, vermoeidheid, burn-out en overspannenheid.

U krijgt goede handvaten om beter te kunnen functioneren

Werkwijze

psychosomatische therapie

In vergelijking met de ‘standaard’ fysiotherapie behandeling zullen behandelingen daarom vaak een meer coachend karakter hebben, waarbij wij uitgaan van uw eigen kracht en ervaring. We willen u laten ervaren wat u wel kan doen binnen uw mogelijkheden, zodat u weer kan meedoen en een fijn en betekenisvol leven gaat leiden. U staat  centraal!

Psychosomatische fysiotherapie in Veghel bij pijn hartkloppingen burn-out hyperventilatie overspannen vermoeidheid deskundige begeleiding bij therapie Timmermans

Bewust  Beter Voor Je Lijf!

Gezond zijn, gezond blijven, gezond voelen