Eerste afspraak

Bij (pijn)klachten en stress symptomen kun je rechtstreeks een afspraak met ons maken zonder verwijsbrief van een arts. Er is geen wachtlijst.

Ben je angstig, voel je je eenzaam, heb je veel meegemaakt, of heb je ander zins behoefte aan ondersteuning, dan kunnen we je hierin ook ondersteunen met lichaamsgerichte of psychosociale therapie , omdat we naast fysiotherapie ook psychodynamische therapie aanbieden. Het kan een goede tussenoplossing zijn als je op een wachtlijst staat voor een psycholoog of revalidatiecentrum.

Heb je klachten, maar kun je niet snel terecht bij je huisarts, vraag dan een eenmalig consult aan voor een diagnose en advies. Indien gewenst is dit ook digitaal mogelijk.

Neem bij de eerste afspraak het volgende mee:

• Uw verzekeringsnummer/ uw zorgpas
  • Uw identiteitsbewijs
  • Uw eigen handdoek

De eerste afspraak duurt 30 tot 40 minuten. Vervolgbehandelingen duren ongeveer 25 tot 30 minuten. We beginnen met een kennismakingsgesprek direct gevolgd door een lichamelijk onderzoek. Hierbij onderzoekt de behandelend fysiotherapeut je houding en de kwaliteit van bewegingen. Je persoon -en onderzoeksgegevens worden vastgelegd in de computer. Je krijgt informatie en uitleg over zowel de oorzaak als de aanpak van de klacht (het behandelplan), zodat je weet wat je zelf mogelijk kunt doen. Na akkoord op het behandelplan start de behandeling. Bij stress symptomen is een uitgebreider onderzoek nodig met een stress test of meting van de hartcoherentie met de Inner Balance App,

Jij staat bij ons centraal met je verhaal, klachten en/of vragen. We vinden het belangrijk dat je je gehoord en begrepen voelt. Een fijne sfeer komt op de eerste plaats. Met aandacht verbeteren we jouw lichaamsbewustwording en leren we je wat het verbeteren van een gezonde levensstijl voor je welzijn kan betekenen.

Wil je graag weten hoe je spierspanning en stress tijdens situaties met werk of kinderen kunt verminderen? Heb je last van overweldigende gedachten en emoties? Je leefstijl is onlosmakelijk verbonden met het ontstaan en in stand houden van klachten. We bespreken hoe deze factoren tot klachten hebben kunnen leiden. Vervolgens maken we samen een actieplan.

Zijn er acties die je eerder hebt ondernomen wat goed ging? Wat past bij jou en wat zijn de mogelijkheden? Hoe komen we tot een succes? Jij bepaald wat er gebeurd! We pakken datgene aan wat voor jou het meest van belang is en we gaan uit van je eigen kracht en mogelijkheden.

Verwijsbrief nodig?

Een verwijsbrief is alleen nodig bij psychosomatische fysiotherapie, een chronische aandoening zoals etalagebenen, artrose heup/ knie of behandeling aan huis.

Maak een afspraak

Neem hier direct contact met ons op voor het aanvragen van een (eerste) afspraak